Klik på billederne for stor størrelse.
Brug tilbage knappen for at vende tilbage til denne side.

Så har vi fået afholdt vore 3 ugers sommerferie og i år var hele familien friske i modsætning til sidste år.

Vi tog hjemmefra  søndag den 29. juni og kørte over Storebæltsbroen over Fyn til Langeland, hvor vi kørte rundt i regnvejr. Vi besøgte bla. candel-art  spiste på færgekroen i Lohals, så Hou fyr, hvor Mogens til tider arbejder.

I Rudkøbing, hvor vi købte is møDsc00021a.jpg (22011 byte)dte vi spejderne hjemmefra, så de sagde hej til vores piger.

Derfra kørte vi over til Sonja og Søren Ole på Fyn. Der sad vi på deres dejlige terrasse hvor vi fik lidt kaffe og en Odense pils. Sonja lavede flæskesteg til aftensmad. Denne gang nød Mogens også godt af hendes madkunst lækre sovs, der var jordbær med fløde til dessert uhmmm herligt.

Mandag den 30. juni kørte vi fra Fyn til Givskud løvepark. Det var en god oplevelse. Dyrerne har virkelig god plads og det er publikum venligt  Inde ved løverne skal bilruderne være rullet op og personalet kører rundt og kontrollere, de stoppede os og gjorde tegn  til at vi skulle rulle op, det gjorte os noget stolte, da016.jpg (139393 byte) vinduerne var lukket og bilen vasket for 25 kr tilbage på Sjælland. Vi bagte også snobrød og nød hele dagen i Givskud, inden turen gik til Skive, hvor vi skulle overnatte på kasernen.
Line blev inspireret af tur i Givskud løvepark og har her givet sine egen fortolkning af det hun så.

Tirsdag morgen købte vi morgenmad i kasernens cafeteria 4 personers morgenmad for 47 kr. Det syntes vi var billigt  og det var alt incl. Kaffe, brød, juice, 010.jpg (87831 byte)cornflakes, guldcorn, mælk, ost og marmelade. Om formiddagen var vi i Mønsted kalkgruber, det var rigtig flot og vi så også hvor de lagre ost, men det syntes vore næser ikke om.

Fra Møntsted gik turen til Thyborøn i regnvejr. Vi kørte bla. forbi  sneglehuset et hus med en masse sneglehuse sat på i forskellige mønstre. Vores frokost indtog vi også i Thyborøn pigerne fik burger Mogens og jeg valgte at spise krydderrejer, det var guf. 011.jpg (86341 byte)

Om aftenen spiste vi på KFUM´s soldaterhjem lige ved siden af Skive kaserne. De solgte dagens ret for 33 kr. så vi har spist billigt

Onsdag gik turen til Jesperhus blomsterpark  Mogens og jeg kiggede en gang på hinanden inden vi gik hen for at betale de 440,- for at komme ind, men det var alle pengene vær.

025.jpg (121557 byte)En utrolig masse flotte blomster, tropehus med frit flyvende fugle og sommerfugle, som kommer og sætter sig på én. I et hjørne af parken er et område med forlystelser og ponyridning til stor glæde for Line og Cecilie, der var bare lige det minus at det var os forældre der skulle trække rundt med ungerne i mudret.

001.jpg (172102 byte) 003.jpg (169875 byte) 007.jpg (198458 byte) 008.jpg (164223 byte)

Torsdag kørte vi fra Jylland til Fyn og Odense midtby. Lige ved siden af H.C.Andersen´s hus ligger fyrtøjet, som er et børnekultur hus. Først fik vi fortalt eventyr TommeLise og derefter var det børnenes tur til at spille teater. Line var markmus og Cecilie var svale. Det var de gode til og vi forældre var stolte. Efter forestillingen blev Line og Cecilie malet i ansigterne.
Vi så den flotte opførelse af en del af H.C.Andersen´s eventyr i haven.
Vi var selv lidt kreative i et af fyrtøjets værksteder, hvor vi kunne male, tegne og lave dukker.

020.jpg (172079 byte) 021.jpg (103453 byte) 022.jpg (113891 byte) 023.jpg (122899 byte) 024.jpg (112002 byte)

Inden vi var helt hjemme var vi et smut forbi mine forældre, hvor vi tvang dem til at se vores ferievideo på næste en time.

Fredag tog Mogens på Rigshospitalet for at få kemo. For at han kunne få ro da han kom hjem igen blev jeg nød til at tage på shopping med pigerne…………………Det kan vi jo godt lide.

Lørdag var Mogens og jeg os selv, pigerne var hos hver en legekammerat. Det var helt fint for Mogens var ufattelig træt.

Søndag planlagde vi vejfest, mandag og tirsdag gik med shoppingture og afvask + nedsligning af en gammel karlekammerseng, det havde godt nok været nemmere bare at købe en hel ny.

Onsdag den 9. juli kørte vi en tur. Først så vi på ænder ved Villa Galina, spiste frokost på Jensens bøfhus i Næstved, videre til Karrebækminde  over broen til Enø. Nu vi var i nærheden kørte vi til Viby, hvor vi købte en gardinstang hos Jens og Vibeke.

Så kørte vi til Køge, hvor Mogens og pigerne fik en kæmpe vaffelis hver.

Om aftenen kom Mogens far på besøg og mine forældre viste os deres ”nye” hus, hvor de er ved at få lagt gas ind.

Torsdag var vi ved Vemmetofte strand og om aftenen kørte vi til Reersø og så solnedgang.

sunset2.jpg (87453 byte) sunset3.jpg (70058 byte)

Fredag fik vi pigerne passet og tog til græskgrillaften hos vores venner i Køge. Det var simpelthen en superlækker menu med en dejlig vin til.
Mogens blev desværre dårlig, (det var ikke pga. vinen som man ellers kunne tro) da vi skulle til at hjem, han blev svimmel bare han drejede hovedet.

Lørdag hentede jeg pigerne hos mine forældre. Om aftenen var vi  på besøg hos Mogens bror i deres nye hus med to toiletter og  hvor alle 5 børn nu har eget værelse.
Mogens blev igen dårlig efter kun et glas vin, så vi blev enige om at hans blodprocent måtte være meget lav.

Søndag kørte vi tur og var bla. forbi Tadre mølle. Vi fik desværre en bi eller hveps ind i bilen, som stak Line to gange. Og ja hun kan skrige højt.

Mandag den 14.juli var jeg igen på shopping, denne gang alene mens Mogens var i Køge svømmeland med pigerne.

Tirsdag var vi i Roskilde først gik vi rundt nede ved havnen og så på en masse lækre sejlskibe. Vi overvejede at spise frokost ombord på Saga fjord, men nu er hverken Line eller Cecilie den store fiskespiser, så det må vente til en dag/aften uden børn. I stedet spiste vi frokost på Ribhause, det faldt i alles smag. Pigerne fik hver en burger, Mogens fik laks og jeg valgte grillede rejer på spyd.

Så har jeg endelig fået Mogens til at indse at vores ellers gode og velfungerende køleskab er for lille, så nu har vi bestilt et nyt. Onsdag formiddag kom Mogens far og hjalp med at flytte det gamle ud i værkstedet. Han havde Melissa, Patricia og Stephanie med de havde været hos ham siden mandag. Vi tog alle 7 til stranden og derefter på McDonald's  inden vi kørte hjem. Farfar efterlod alle pigerne her og så havde vi vandkamp i haven, hvor alle blev godt våde.

Mogens kørte Patricia og Stephanie hjem og Melissa blev og overnattede hos os.

Torsdag skulle Mogens CT-scannes på Rigshospitalet.

Line, Cecilie, Melissa og jeg kørte med og tog på strøgtur. Da vi havde spist frokost ringede de fra riget og sagde Mogens blodprocent var lav 5,6 og om han ville have blod, det sagde jeg nej til for sidst den var 5,6 ville Mogens heller ikke have blod. Han bliver mere dårlig af at få blod end at have lav blodprocent på 5,6 sidst kom blodprocent hurtig op på 6,1 ved hjælp af kräuterblut i et par dage.

Lidt efter ringede Mogens og sagde han var klar til at køre fra riget, ved hjælp af hans charme var det lykkes ham at blive scannet en time før planlagt tid og ved blodprøvetagningen var der ingen vente tid.

Da vi kom hjem var pigerne igen i badebassin i haven. Om aftenen kom Patricia og Stephanie, de skulle sove hos os om natten. Pigerne kunne ikke blive enige om hvem der skulle sove hvor, så det endte med at alle 5 tøser sov ude i gangen. Der blev fnist og kaglet indtil vi syntes det var nok, så faldt de til ro.

Fredag kom vores nye store køleskab, herligt med god plads 354 liter. Leif og Susanne kommer i aften og henter deres piger, så er det herligt der er plads til det hele.

Således gik vores 3 ugers sommerferie. Mange sommerhilsner til jer alle fra MONIL   Mogens & Nina Larsen

Produktion fra bilens bagsæde tegnet af Line.

leon1.jpg (19842 byte) tegning2.jpg (40900 byte)